Soru:
ABD'ye toprak / toprak yürüyüş ayakkabılarını mı getiriyorsunuz?
Daniel
2020-01-08 16:06:31 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Yakında Avrupa'dan ABD'ye seyahat edeceğim ve üzerlerinde kir bulunan yürüyüş ve koşu ayakkabıları getiriyorum (yalnızca AB'den geliyor, herhangi bir çiftlikten değil). Onları zaten iyice temizledim, ancak tamamen temizlemem zor.

Bu ABD'ye girerken sorun olur mu? Özellikle bir şey yapmalı mıyım? Bir fark yaratacaksa, Dublin'deki ön denetim yoluyla seyahat ediyorum.

Neden sorun olacağını anlamıyorum.
TV'de Avustralya ve Yeni Zelanda'da gümrük ve sınır kontrolleri hakkında çok katı olan birçok program izledim.Bu yüzden ABD'nin bunu nasıl ele aldığını merak ediyordum.
Ve Avustralya ve Yeni Zelanda'nın bu konuda çok katı olmasının nedenleri nelerdi?(Soruya arka plan bilgisi olarak eklenmelidir)
@MarkJohnson Hepsi biyo güvenlik adına.Oz / NZ'de dayanak noktası olmayan dünyada var olan birçok zararlı ve hastalık var.Oz / NZ'de karantina yasalarının daha katı olmasının nedeni budur
Nikon, D3 kamerasının tripod deliği olmayan profesyonel bir versiyonuna sahipti https://www.kenrockwell.com/nikon/d3p.htm "Tripod soketleri kiri ve hatta böcekleri toplayabilir, bu da tarımsal incelemelerde gerçek sorunlara neden olur."
@PeterM:, sınırda portakal kabuklarını birden fazla kez "tahrip eden" (muhafızların sözleri) biri olarak, ABD sınır muhafızlarının oldukça katı olduğunu söyleyebilirim.Ayrıca aşağıdaki Gerrit'in deneyimine bakın.
İpucu - tabanın alt ve yanlarını zımpara kağıdı ile parlatmak, tabanların daha temiz ve yeni görünmesine yardımcı olabilir (Tabanlar üst kısımlar değil!) Köşelerde ve çatlaklarda yardımcı olmaz - küçük bir kazıma gerekebilir.
Uçuşa birkaç gününüz varsa onları çamaşır makinesine yapıştırın, böylece kurumaları için zamanları olur.
ABD'den tam olarak bilinmeyen ... İrlanda'dan bir elma alın, uçağa binin - uçuşun ortasında elmayı yemeyin ve La Guardia'da uçağa binmeyin ... sizi bekleyen bir sürpriz var ;-)
Bunları gerçekten iyi temizlemek için metal bir tel fırça kullanmayı denediniz mi?
@eagle275 işte bu, kardeşimin ABD gezisine getirdiği havucunu yemek ya da atma seçeneği vardı.
Bunu bir yorum olarak eklemek, ancak başka ülkelere birinin ayakkabısında kirle gelmek sizi hapse atabilir, çünkü bu [Briton, gümrüğün altında bir şeker tanesinden daha hafif esrar bulduktan sonra Dubai'de dört yıl hapis cezasına çarptırıldı] (https://www.dailymail.co.uk/news/article-512815/Briton-jailed-years-Dubai-customs-cannabis-weighing-grain-sugar-shoe.html).
@aaaaasaysreinstateMonica Bu makaledeki tarihi dikkatlice not edin.
@Daniel 2016'da Yeni Zelanda'ya girdiğimde sizinkine çok benzer bir durumdaydım: Kuzey ve Güney Amerika'da yürüyüş yapıyordum, ancak çiftliklere gitmedim.“Toprak getirmek veya tarım arazilerini ziyaret etmek” için kutuyu işaretledim ve ardından gümrük / göçmenlik / bir şey memurları tarafından ayrıntılar istendi.Onlara yürüyüş yaptığımı söyledim, bu yüzden muhtemelen ayakkabılarımın altında biraz toprak vardı (onları temizlemedim);bana el salladılar ve "Keşke herkes bu formları doldururken bu kadar vicdanlı olsaydı" dediler.
Beş yanıtlar:
gerrit
2020-01-08 22:31:24 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Bunları iyice temizlemek yeterince iyi olmalı.

Mart 2016'da kirli botlarla içeri girmeye çalıştığımızda yaşananlar.

Charlotte Uluslararası Havalimanı'nda görüldük ve bagajlarımızı almayı beklerken ziraat müfettişleri tarafından durduruldu. Bizi ayrı bir odaya aldılar ve bize ayakkabı temizleme malzemesi sağladılar. Ayakkabılarımızı iyice temizlemeye zorlandık ve ancak denetçiler tatmin olduktan sonra bırakıldık. Arkadaş canlısı, kibar ve tamamen makul davrandılar, ancak bağlantılı uçuşumuzu neredeyse kaçırıyorduk.

ABD'ye en son yürüyüş botları getirdiğimde gümrük formu iki ayrı soru sordu:

(...) (d) toprak getiriyorum veya bir çiftlikte / çiftlikte / meralarda bulundum

Hayvancılığın çok yakınındayım (dokunmak veya

İngiltere'de yürüyüşe çıktığımız ve ineklerin otladığı ortak araziyi geçtiğimiz için ilk soruya "evet" cevabını verdik. Daha fazla bilgi için bu soruya bakın. Bu, ayakkabı temizleme fiyaskosundan sonraki bir yolculuktu (Mayıs 2018), dersimizi almıştık ve evet cevabına rağmen özel bir şey olmadı.

Gittiğiniz ülkenin, döndüğünüzde hangi protokollerin gerekli olduğu konusunda bir fark yarattığını unutmayın.Örneğin, [birçok ülkede ayak ve ağız hastalığı yoktur] (https://www.oie.int/en/animal-health-in-the-world/official-disease-status/fmd/en-fmd-carte /) (ciddi, oldukça bulaşıcı bir hayvancılık hastalığı), bu nedenle gümrük memurları böyle bir ülkeden geliyorsanız endişelenmeyecektir.
Peki bir ayakkabının üstüne yapışan çamur "toprak getirme" olarak kabul edilir mi?Ondan sonraki "veya", bir çiftliğe gitmemiş olsam bile, evet ile yanıtlanması gerektiğini gösteriyor.
@Daniel Burada amaçlananın bu olmadığına inanıyorum.
@Harper-ReinstateMonica Nesillerin bununla ne ilgisi olduğundan emin değilim - tanıştığımız müfettişler kesinlikle Y kuşağı değildi.
@gerrit Ve müfettişler de temizlik yapmıyordu, sanırım ...
@JimmyJames Havaalanında değildi, ancak Carlsbad Cavern NP'de NPS personeli bizim için çizmelerimizden tüm çok ince White Sands NM kumunu temizledi!
@JimmyJames Nepal'den en son döndüğümde, SFO'daki müfettiş botlarımın tabanlarını bir çeşit maddeyle temizledi, çizmeleri plastik torbalara koydu ve eve döndüğümde onları durulamamı söyledi.Botları temizlememi beklemekten kesinlikle çok daha verimliydi.
Joachim Meyerhoff'un Alman romanı "[Alle Toten fliegen hoch: America] 'da gerçek ve komik bir hikaye var (https://books.google.at/books/about/Alle_Toten_fliegen_hoch.html?id=FNBmAgAAQBAJ&printsec=frontcover&source=kp_edirescutton&#v = onepage & q & f = false) ", kahramanın çizmelerinde koyun kiri olduğu için bir ABD havaalanının gümrük ofisinde saatler geçirdiği.
@Daniel Tecrübelerime göre, ayakkabılarınıza yapışmış bir miktar toprak sayılmak için tasarlanmasa bile, tedbirli davranmanız ve ona öyle davranmanız daha iyi olur.Olabilecek en kötüsü, bu yanıtın tanımladığı şeydir.
(Tabii ki, eğer çok açık sözlüyseniz, herhangi bir yolcunun burada alıntılanan ilk soruya dürüstçe hayır cevabı vermesi neredeyse imkansızdır. Kıyafetlerinizin hiçbir parçası dışarıda olmadıkça - diyelim ki hepsini satın aldıysanızEski kıyafetlerinizi ve ayakkabılarınızı çıkarmadan ve atmadan önce havaalanında - her zaman eser miktarda toprak bulunacaktır. Soru, doğal olarak, ilgili miktarı neyin oluşturduğuna dair bireysel bir yargı unsuru içerir; CBP bile, bunun 1 / 100'ünü tartışmaz.bir gram ince toz, herhangi bir işlem gerektirir, ancak yine de toprak getirilir.
@JanusBahsJacquet Ne yazık ki 10 mg ince toz, biyolojik kontaminasyonu sağlamak için yeterli olabilir.Gerçekte, bir ülkeyi diğerine kapatmak mümkün değildir, sadece riski azaltabilirler.
reirab
2020-01-09 06:15:14 UTC
view on stackexchange narkive permalink

ABD CBP, ayakkabılarınızdaki toprağı önemsiyor, ancak onları temizlemek için makul bir çaba gösterdiğiniz sürece, özellikle toprak bir çiftlikten veya benzeri bir şeyden değilse sorun olmayacaktır.

Gerrit'in de belirttiği gibi, Amerika Birleşik Devletleri'ne girerken doldurduğunuz gümrük beyannamesi formundaki sorulardan ikisi:

(...) (d) toprak getiriyorum veya bir çiftlikte / çiftlikte / otlakta bulundum

Hayvancılığa çok yakın bir yerde bulundum (Biz) (dokunmak veya elleçlemek gibi)

Aslında Tayland'da bir çiftliği ziyaret etmişti ve bu sorulardan ilkine evet yanıtı, göçmenlik bürosu memuru bunu sordu. Ona Tayland'daki çiftliğe gittiğimi söylediğimde, beni ikincil tarım teftişine götürdü.

Tarım teftişinde, etrafta ne tür hayvanlar olduğumu sordular ve onlara bunu söylediğimde hayvancılıktan çok fillerdi, bununla pek ilgilenmiyorlardı. Ancak yine de oradayken giydiğim ayakkabı veya kıyafetlerde çamur falan olup olmadığını sordular. Benim durumumda, ben oradayken kuruydu ve yer çoğunlukla çimenlerle kaplıydı, bu yüzden (doğruyu söylemek gerekirse) onlara ayakkabılarımın muhtemelen hafif tozlu olduğunu, ancak çamurla kaplı olmadığını söyledim. Bunun bir sorun olmadığını ve çantamdaki hiçbir şeye fiziksel olarak bakma zahmetine girmediklerini söylediler.

Ben oradayken hava yağmurlu olsaydı ve ayakkabılarım gerçekten çamurlu olsaydı sanırım Gerritin deneyimlediği gibi onları temizlememi isterlerdi, özellikle de filler yerine ineklerin ya da bu tür diğer çiftlik hayvanlarının yanında olsaydım.

Hafif toz ve benzeri şeyler hakkında hiç endişelenmediklerini düşünürsek, ayakkabılarınızı iyice temizlediyseniz, ancak onları tamamen temizleyemezseniz hiç sorun yaşayacağınızı sanmıyorum. Hatta çiftliklere bile gitmediğiniz için, teftiş sorularına doğru bir şekilde 'hayır' cevabını verebilmelisiniz gibi görünüyor, bu durumda ayakkabılarınızı sorma, bakma ya da hiç umursamayacaklar.

Nav
2020-01-09 05:34:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ayakkabıları kirli olarak ilan edin ve gerisini gümrük görevlilerine bırakın.

Ben Avustralya'da yaşıyorum, biz bir adayız, bu yüzden bu şeyler kesinlikle kontrol ediliyor. İyice temizlediyseniz, genellikle size izin verirler, aksi takdirde sizin için temizlerler. Aslında temizlik hizmetini önemsemiyorum, 10 dakikalık çabama kıyasla 2-3 dakika sürüyor.

Ücretsiz mi temizliyorlar?
@Caesar Yaptıkları işin anahtar kısmı, tamamen ovmaktan çok sterilizasyonu içerir.Koşu ayakkabıları üzerindeki yapıştırıcılar için harika değil, ancak * gerçekten * deri için kötü.Yürüyüş botlarınız için bedava temizlik yapmayı düşünüyorsanız, tekrar düşünürüm.
@Caesar Evet, ücretsiz olarak temizlerler.Yolculuğumun önceki ayağında Yeni Zelanda'daki bir hayvanat bahçesini ziyaret ettiğimi söyledikten sonra Avustralya'ya girişte ayakkabılarımı temizlettim.
Katılıyorum, emin değilseniz daima beyan edin, en kötü durumu temizlemek için alabileceğiniz en kötü durum.Bildirme ve sonunda başın belaya girebilir.Daha önce emin olmadığım zamanlarda ilan etmiştim.Sadece başını salladı ve el salladı.Bir gümrük köpeği ve memurun size gelmesinden daha iyi!
J.Hirsch
2020-01-10 23:21:01 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Evet. Bu bir problem. Evet, bunu beyan etmelisin Hayır, bu 'büyük bir anlaşma' değil ama USDA standında durman gerekecek ve ayakkabılarını alacaklar ve onları kötü bir sprey ile dezenfekte edecekler. Bunları olabildiğince temiz tutmak işinizi kolaylaştıracaktır. Ama eğer kirle kaplanmışlarsa, bunu yaparken sizi bekleteceklerdir. Çılgın İnek sırasında İngiltere'den bir sırt çantasıyla döndü. Ve diğer geziler.

Loren Pechtel
2020-01-11 04:56:06 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Burada anlaşılması gereken bir şey var:

Evet, tarım teftiş ekibimiz ayakkabılardaki çamuru önemseme eğilimindedir - burada sahip olmadığımız zararlıları veya hastalıkları taşıyabilecek her şeyi önemsiyorlar ( neden listeler bazen oldukça saçma görünebiliyor - öğeleri umursamıyorlar, otostopçuları önemsiyorlar.) Ancak, siz bir şeyi açıklayamadığınız sürece aldatmaca oynamakla ilgilenmiyorlar. Bir şeyi umursayıp önemsemediklerine dair herhangi bir sorunuz varsa ve ne söylediklerini görürseniz - ceza yoktur (öğenin kaybedilmesi dışında - bu durumda yasak olan öğenin ayakkabılar değil, kir olacağını unutmayın. ) yasak malzemeler getirmek için. Sizi gerçekten cezalandıracakları tek zaman (bunun olduğunu gördüm) malzemeyi beyan etmemenizdir.



Bu Soru-Cevap, otomatik olarak İngilizce dilinden çevrilmiştir.Orijinal içerik, dağıtıldığı cc by-sa 4.0 lisansı için teşekkür ettiğimiz stackexchange'ta mevcuttur.
Loading...