Soru:
Pasaportum vizesiz bir ülkeye girmeme izin veriyorsa, bu bana girişin ücretsiz olduğunu garanti ediyor mu yoksa herhangi bir istisna var mı?
Franck Dernoncourt
2020-01-12 02:39:59 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Pasaportum bir ülkeye vizesiz girmeme izin veriyorsa, bu bana girişin ücretsiz olduğunu garanti ediyor mu yoksa herhangi bir istisna var mı?

Varışta vize durumunda bunu biliyorum (= yolcuların gidecekleri ülkeye girmek için vize almaları gerektiğinde, ancak varışta alınabilir), bazen bir kişi bir ücret ödemek zorunda, örn. Güney Koreli vatandaşlar, Bolivya'ya girerken varışta vize için 100 USD ödemek zorundadır (Bolivya sınırına ulaşmadan önce vizeyi almamışlarsa, bu durumda vize ücretsizdir), ancak vizesiz olma durumunu merak ediyorum. girişler.

"Vizesiz" kelimesini "vizesiz", "ödemesiz" anlamında alıyorum.Bazı ülkeler varışta vize için ücret alırken diğerleri almaz.
@DavidSupportsMonica teşekkürler, soruda belirtildiği gibi varışta vize durumunu dikkate almıyorum
Soru hala karışık.Vizesiz vize olmadığı anlamına gelir, ancak yine de giriş yapmak için ödeme yapmanız gerekebilir (örneğin Dominik cumhuriyetinde 10 USD "turist kartı").
@TomasBy teşekkürler, soruda ne karıştı?Yorumunuz bir cevap gibi görünüyor ve herhangi bir karışıklığa işaret etmiyor.
Soru detaylarından @TomasBy, açıkçası ücretsiz demek istedim, çünkü karşı örneğim 100 USD ücret, ama daha da belirgin hale getirmek için onu "bedava" ile değiştirdim."Visa free, maliyetin olmaması anlamına gelmez" ifadenize gelince, tamam sorun değil, sorulan soru bu.Bunu bir yanıt olarak genişletebilirsiniz.
@FranckDernoncourt, mükemmel ve net soru için teşekkürler.
Bunun iyi bir soru olup olmadığını anlayamıyorum.Kolay bir cevap var - hayır ve kısa cevabı açıklamak için farklı yerler hakkında bir sürü cevap alalım.Kapanışa çok geniş eğilimliyim.
@mkennedy'nin evet / hayır yanıtını çok geniş olarak kapatması Stack Exchange'de beni şaşırtmaz
@FranckDernoncourt Geçmişte çok özel sorular sordunuz ... ve bu soruya evet yanıtı vermeniz mümkün.Birleşik Krallık'a ABD vatandaşı, ücretsiz ve birçok başka örnek, çünkü vatandaşlık ve hedef ülkeye özgü bir soru soruyorsunuz.
@mkennedy Doğru, ayrıca zaman zaman fazla spesifik oldukları için bazı sorularımın kapatılmasıyla da tehdit edildim.Her neyse, burada okuduğum cevaplardan anladığım kadarıyla cevabın tüm vatandaşlar için hayır olduğu.Soru hedefe bağlı değil (çünkü ben herhangi bir hedef istiyorum).
Bırakın maliyetsiz girişi, girişi bile garanti etmez ...
@jwenting'nin bir ülkeye kabul edilmesi, tipik olarak giriş maliyetinden bağımsızdır.
... ne de maliyetsiz bir şekilde ayrılmanıza izin verilmesini garanti etmez.Yaklaşık 15 yıl önce, Vietnam 100 USD fidye talep ederdi, böylece tekrar ayrılmanıza izin verilir.Hâlâ öyle olabilir ya da değişmiş olabilir, bilmiyorum.
@Franck Dermoncourt - Sorunuz hedefe bağlı değil, ancak cevap kesinlikle!(ve aynı zamanda kökene bağlıdır) Bu nedenle, tüm olası kombinasyonları kapsayan kısa bir yanıt vermek imkansız olduğundan, çok geniş.
@MichaelHall'nin sorusu şu: "Pasaportum vizesiz bir ülkeye girmeme izin veriyorsa, bu bana girişin ücretsiz olduğunu garanti ediyor mu yoksa herhangi bir istisna var mı?".Herhangi bir ülke istiyor ve bu nedenle ülkeye bağlı değil.Geçerli ve kısa bir cevap basittir: Hayır + karşı örnek.Bir evet / hayır sorusunu çok geniş bir şekilde kapatmaya çalışmak saçma.
Basit bir Evet veya Hayır sorusu açısından ifade ettiğinizde ne demek istediğinizi anlıyorum.Ancak çoğu insan bir sebeple soru sorar ve bu site kısa cevaplardan hoşlanmaz.Öyleyse, tek cevap / istisna "Hayır, Türkiye'den Yunanistan'a giderken sınırda 10 Drahmi ödemelisin" olsaydı bu aydınlatıcı olur muydu?Belki yakın gelecekte Türkiye'den Yunanistan'a gitmeyi planladıysanız ...
Altı yanıtlar:
Spehro Pefhany
2020-01-12 13:17:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Hayır. Meksika'ya gelen ziyaretçilerin belirli koşullar altında almaları gereken Turist Kartı vizesiz giriş için ücret almanın bir örneğidir. Ücret yaklaşık 25 ABD Dolarına eşittir, bu yüzden oldukça önemli.

Açıkça bir tesis vergisi olmadığı için sınırı geçseniz bile ödemek zorunda kalabilirsiniz.

Ben 25 $ 'a "önemli" demezdim, özellikle de ödemeniz gereken çoğu bağlamda (ülkeye uçmak veya serbest bölgede 3 günden fazla kalmak).
25 USD'nin "önemli" olduğunu düşünen birinin çok sayıda uluslararası seyahat yaptığını hayal edemiyorum.Eksik bir rakam mı var?
@T.J.L.Adil olmak gerekirse, hepsi nereye gittiğine ve nasıl seyahat ettiğine bağlı.Çok sayıda bütçe seyahat tarzı göz önüne alındığında, 25 $ bir günlük bütçeye karşılık gelir.Benim için dünyanın diğer tarafına her şey dahil (biletler, uçuşlar, vizeler, yemek, her şey) seyahat ettiğimde, son tatilde günde 33 dolara çıktı ...hiç de yerinde değil.Bunu 4 günlük bir araba yolculuğu ile (SA, TX'den Monterrey'e) Meksika'ya karşılaştırın (kişi başı toplam maliyet yaklaşık 70 dolar (konaklama için 22 dolar, yakıt 26 dolar, 22 dolar yiyecek)) ve 25 dolar daha da önemli.
Mevcut döviz kurlarında yaklaşık 28 ABD doları, yani yaklaşık 36,50 Kanada dolarıdır, bu nedenle Toronto'dan Mexico City'ye veya Oaxaca'ya dönüş uçuşunun maliyetine% 10'dan fazlasını ekler.Veya Guatemala'da özel bir odada iki gece konaklama maliyeti hakkında.Vietnam'a yapılan yan seyahat, geçen yıl ödediğim tek vize ücreti (ziyaret edilen 10 veya daha fazla yabancı ülkeden) ve bu maliyet ... 25 USD.Tek girişli turist veya iş vizesi için en çok ödediğim tutar 70-100 ABD Doları.Evet, NYC veya Hong Kong'daki iş seyahati masraflarıyla karşılaştırılamaz, ancak aklımda önemsiz değil, özellikle de tatil amaçlı yan geziler için.
@T.J.L.Uluslararası bir sınırdan yarım mil uzakta yaşıyorsanız, yaya olarak çok sayıda uluslararası seyahat yapabilirsiniz ve 25 $ 'ı önemli bir miktar olarak kabul edebilirsiniz.
Michael Hampton
2020-01-12 08:39:52 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Bunun en bilinen istisnalarından biri, ABD'ye kara yoluyla giriş yapan yolculardan (ABD vatandaşı olmayanlar, ABD'de daimi ikamet edenler / göçmenler veya Kanada vatandaşı olmayanlar), ülkeleri olsalar bile 6 ABD Doları ücret talep eden ABD'dir. Vize Muafiyet Programındadır ve aslında göçmen olmayan vizeleri olsa bile. Geçişi hızlandırmak için sınıra varmadan yedi gün öncesine kadar bunu çevrimiçi olarak ödemek mümkündür.

Ah, bu 6 dolarlık ücret sınırı her geçişimde ve unuttuğumda beni çileden çıkarırdı."Lütfen altı dolar. Hayır, Kanada parası almıyoruz. Hayır, kredi kartı veya banka kartı almayız. Hayır, yakınlarda bir bankamatik veya döviz bürosu yok. En yakın işletme, beş dakikalık bir likör dükkanı.yol. İyi günler. "
Bu yeni bir değişiklik mi?Ben bir Birleşik Krallık vatandaşıyım ve birkaç kez (araba feribotu dahil) Birleşik Krallık ailemle Seattle ve Vancouver arasında gittim ve hiçbir zaman herhangi bir ücret ödemedim.
@VinceO'Sullivan Göçmenlik ayrıntılarınızı bilmediğim için neden suçlanmadığınızı bilmiyorum.Ancak akla gelen en önemli şey otomatik temdittir;Zaten ABD'deyseniz ve kısa bir ziyaret için Kanada'ya gittiyseniz ve önceki kabulünüz kapsamında yeniden kabul edilmiş olsaydınız, tekrar 6 $ ücretlendirilmezsiniz.
@MichaelHampton Evet, bu durumu açıklar.Tüm bu tür sınır ötesi geziler ABD'den geldi.
@DJClayworth O halde [giriş reddedildi] (https://travel.stackexchange.com/q/152158/2509)?
@gerrit Ödemediğim sürece beni içeri almayacakları anlamında, evet.Başka bir yere gitmeme, parayı alıp geri dönmeme izin verdiler, bu yüzden "giriş reddedildi" olarak kaydedilmeyecek.
@MichaelHampton Ah, üzgünüm, başlangıçta cevabınızı ESTA ücretine atıfta bulunarak yanlış okudum.
MastaBaba
2020-01-12 03:18:26 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Hayır.

Çoğu Avrupa pasaportu sahibinin Cabo Verde için vize alması gerekmez. Ancak, gitmeden önce veya varışta bir 'havaalanı güvenlik ücreti' ödemek bir gerekliliktir.

(Ancak, bu sayfadaki ifade, eğer varırsanız deniz yoluyla, bu ücreti ödemek zorunda değilsiniz.)

Hemen hemen her yerde havaalanı / güvenlik ücretleri alınır, bunlar genellikle uçak biletinizin fiyatında gizlidir.
Cabo verde'ye uçmak için bir bilet aldığınızda, biletin bir parçası olarak bir havaalanı vergisi ödersiniz.O halde, geçen yılın başında Avrupalı ziyaretçiler için vize zorunluluğunu ortadan kaldıran bu ekstra ücreti ödemeniz gerekiyor.Bu, standart havaalanı verginiz değildir.
mrks
2020-01-13 01:05:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Daha önce sunulanlara ek olarak düşünebileceğim bazı örnekler:

ABD'li ve Kanadalı turistler tarafından ödenmesi gereken Arjantin Karşılıklılık Ücreti: https://onemileatatime.com/ arjantin-karşılıklılık-ücreti-us-yurttaşları /

Küba, ABD vatandaşları için yaklaşık 50 ABD doları ve diğer herkes için yaklaşık 25 ABD doları olan turist kartı gerektirir: https: // tr .wikipedia.org / wiki / Visa_policy_of_Cuba # Tourist_card_required

Teknik olarak, Vize Muafiyet Programı (VWP, aynı zamanda yanlış bir şekilde ESTA olarak da anılır) kapsamında ABD'ye vizesiz giriş ve ilgili Kanada programı (yetkilendirmenin eTA olarak adlandırıldığı) sorunuz için de geçerlidir.

Arjantin karşılıklılık ücreti sadece ABD + Kanada için değil, İngiltere vatandaşları için de geçerliydi.Amerikalılar için 2016'da askıya alındı, ancak Kanadalılar ve Birleşik Krallık vatandaşları o zaman da ödemeye devam etmek zorunda kaldı.Ne zaman tamamen ortadan kaldırıldığından emin değilim
Nyos
2020-01-13 05:17:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ülkeye girdiğinizde veya çıktığınızda Endonezya'da ödeme yapmanız gerekir. Bazı yakın ülkelerin vatandaşları ve en büyük limanlar ve havaalanları için bir istisna var.

Bu ücretin vizelerle ilgisi yok.

WGroleau
2020-01-13 09:30:03 UTC
view on stackexchange narkive permalink

ABD'den Meksika'ya yedi günden daha az bir süre ücretsiz kaldı. Ancak onlara daha uzun kalmayı planladığınızı söylerseniz, ayrılırken ücret talep ederler.

Adama altı gündür söyledim, 180 yazdığını fark etmedim. Ayrılırken, kart 180 yazdığı için ciddi bir ücret talep etti. Giriş tarihini belirtmemek bile fikrini değiştirdi.Başka bir pencereye gitmem, ödemem ve makbuzla geri dönmem gerekiyordu.Bunun yerine, minibüse geri döndüm ve ABD'ye döndüm.
Bu, doğrudan cebine girecek bir 'ücret' türüne benziyor ...
@reirab WGroleau'dan farklı bir pencereye (yani en az iki komplocuya) gitmesi ve bir makbuzla (yani evrak işi) geri gelmesi istendiğinde daha az olasılık.Elbette imkansız değil ama
Belki üç tane, 180 yazan adam biz dönmeden altı gün önce yaptığından beri.
@WGroleau Normalde "180" i, gerçekte ne kadar süre kalmayı planladığınız değil, ülkede ne kadar süre kalmanıza izin verildiği olarak alır.En azından şimdiye kadar ziyaret ettiğim neredeyse her ülkede bu şekilde işliyor.Özellikle vizesiz veya varışta vizesiz bir ülkede, varış damgasında belirttiğim kalkış tarihiyle ilgili bir şey yazan birine gitmiş olduğumu sanmıyorum.Kabul ettim, Meksika'ya gitmedim.
Daha önceki birkaç ziyaretimizde, bizim söylediğimizi yazdılar - hiçbir ücret alınmadan altı gün.Buna vize denmesi gerekip gerekmediğini bilmiyorum, ama istendiğinde vatandaş olmayan herkesin sahip olması gereken bir şey.


Bu Soru-Cevap, otomatik olarak İngilizce dilinden çevrilmiştir.Orijinal içerik, dağıtıldığı cc by-sa 4.0 lisansı için teşekkür ettiğimiz stackexchange'ta mevcuttur.
Loading...